úterý 4. prosince 2012

Barborky

Nezapomeňte dnes nařezat větvičky Barborek je 4.prosinec!
Barborky jsou prastarý lidový zvyk, kdy na svátek sv. Barbory dne 4.prosince se uřežou větvičky třešní nebo višní, vloží se doma do vázy s vodou tak, aby do Vánoc doma v teple vykvetly, což se s trochou péče a štěstí snadno povede. Můj osvědčený návod je - řezat větvičky šikmým žezem a po přinesení domů celé větvičky na chvíli ponořit do teplé vody a až potom aranžovat do vázy. No a pokud vám do Štědrého dne Barborka vykvete tak se do roka vdáte. No a pokud už máte svatbu za sebou můžete se alespoň těšit z krásných kvítků.



A zítra pozor na čerty! :-)

3 komentáře:

  1. Simono, tak si predstav, ze ja na ty barborky zapomela... Jeste ze jsem uz vdana a jinaho nechci :o) Chvalim adventni svicny a dekuji za milou navstevu u me. Hezky vecer, Katerina

    OdpovědětVymazat
  2. Simčo tak já na Barborky úplně zapoměla :o( a ty tvé svícny jsou přenádherné :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Simonko, mám je, sněhopršelo, musela jsem přejít celou zahradu k naší staré višni, pro pár proutků jsem byla jako čuně :o) Ale mám je!
    Měj se hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat